Online plannen
absolute logo

Telesales medewerker

Werken als Telesales medewerker!

Wat is een Telesales medewerker?

Een telesalesmedewerkerin België is veel meer dan heel de dag koude telefoontjes met mensen die je niet kent.

Het vakgebied zelf kan behoorlijk complexzijn en als je geïnteresseerd bent in deze carrière, dan lees je hier wat je moet weten voor je eerste werkdag! 

Ga voor een betere job als Telesales medewerker

 

Wat doet een Telesales medewerker?

Elke job is uniek en als je wil werken als telesales medewerker in België, zijn er veel dingen die je moet weten.  
Telesales medewerkers in België voorzien hoofdzakelijk bedrijven van zakelijke leads.Ze kunnen kiezen wie ze bellen en wanneer ze bellen op basis van demografische profielen en gerichte lijsten van prospects
Naast business-to-business (B2B) verkoopgesprekken, werken sommige telesalesmedewerkers ook met consumenten door reclame of premium diensten via de telefoon te verkopen. 

 

De vaardigheden van een Telesales medewerker

Duidelijke en warme stem
Het belangrijkste aan heel je job is hoe je overkomt naar de klant. Een warme en inpalmende stem die op een goed tempo, maar met duidelijke articulatie is ontzettend belangrijk om mensen aan de lijn te houden. Je moet het de klant zo aangenaam mogelijk kunnen maken om naar jouw verhaal te luisteren.

Interactieve vaardigheden 
Jouw verhaal zal je na verloop van tijd blindelings kunnen vertellen, maar iedereen zal hier wel anders op gaan reageren. Het is dan ontzettend belangrijk dat je jezelf kan blijven en dat je telkens gepast een antwoord kunt geven. Sommige mensen zullen nu eenmaal boos of onbeleefd antwoorden, maar daar mag jij je niet in laten meeslepen! Probeer altijd de kalmte te bewaren! 
Maak ook zeker een persoonlijk verhaal van de bedrijfsvisie die je moet vertellen, zo kom je nog beter over en het maakt jouw job ook een stuk aangenamer! 

Spreken en laten spreken
Iedereen zal anders antwoorden, maar probeer wel telkens die antwoorden te ontvangen! Zorg ervoor dat de klant 'natuurlijk' kan deelnemen in het gesprek en luister met heel veel aandacht en bezorgdheid naar de vragen of opmerkingen die worden gesteld, zonder dat je daarbij de persoon onderbreekt.  

Talen
Daarnaast zal je bij sommige bedrijven misschien ook kennis moeten hebben van andere talen dan je moedertaal. Zorg ervoor dat je eerlijk bent bij je werkgever over de talen die je beschikt en ga voor een job die je met de volle 100% kunt uitvoeren. Absolute Jobs helpt je dan ook maar al te graag met deze zoektocht. 

 

 

 

Wat is het salaris van een telesalesmedewerker?

Een telesalesmedewerker in België verdient gemiddeld een vast loon van zo’n €2200, maar dat is waar het juist leuk begint te worden. Telesales medewerkers kunnen er zelf in slagen om hun loon flink op te krikken aangezien de meeste werkgevers werken met een bonussysteem.

Sterk presteren kan je salaris dus een flinke boost geven!  Als je echter niet in een optimaal tempo verkoopt of moeite hebt met het effectief afhandelen van gesprekken, is een commissievergoeding niet gegarandeerd. Begrijp ook dat sommige werkgevers pas commissies aanbieden nadat je enige tijd hebt geleerd hoe de dingen werken in hun bedrijf en je meer op je gemak voelt in je rol; daarom kan het even duren voordat je extra compensatie ontvangt in de vorm van commissieloon of bonussen. 

Als telesalesmedewerker kan je vaak ook aanspraak maken op andere extralegale voordelen om zo je salarispakket nog wat extra op te krikken.

 

 

Is deze job iets voor jou?

 

Vul je gegevens in.

 

Opleidingen tot telesales medewerker

Om aan de slag te kunnen gaan heb je niet meteen een specifiek diploma nodig. Je kan bij de VDAB wel degelijk een een soortgelijke opleiding volgen tot Customer Service medewerker, maar de werkgever voorziet zelf vaak een interne opleiding om je kennis te leren maken met het bedrijf. 

Ben je op zoek naar een job als recruiter of office manager in de uitzendsector? Word dan uitzendconsulent of leidinggevende in jouw regio. Solliciteer nu.